Reklama
 
Blog | Petr Balada

Tejdenek

Není noc jako noc, veřejnoprávní plastika, duhovější než duha, všechna havěť světa a ani slovo o radarové reformě.

V minulém týdnu odvysílala Nova druhou Noc filmových nadějí. Záslužný počin, na který Česká televize v červnu odpověděla podivným čtyřvečerním kláním s ještě podivnějším pohádkovým hlavním vítězem. Nova tentokrát spojila své síly s Markízou a slovenskými filmovými školami. Bylo to zajímavé srovnání, i když mě právě slovenský dokument vyhnal o půl třetí ráno od obrazovky. Mám jenom dvě otázky: 1) Proč nebyl v úvodu odvysílán minulý vítězný snímek? 2) Proč živé vstupy, které moderátoři Novy absolutně nezvládali? Zejména slovo skvěle jako reakce na odpovědi tvůrců jsem v takové frekvenci opravdu ještě neslyšel.

Následující noc jsem vyměnil film za hudbu. Pardubické závodiště hostilo jedenáctý ročník festivalu Summer of Love. Počin, kde se každým rokem mění a zlepšuje zázemí pro návštěvníky a kde mám jistotu, že se budu bavit. Je zvláštní, jak i přes nepřetržitou každoroční nabídku zajímavých světových jmen elektronické scény, ležel tento festival v mediálním stínu Trutnova s nabídkou stále stejných domácích rockových postav a postaviček. Změnu přinesl až loňský ročník, protože ignorovat Kraftwerk by si snad nedovolila ani Svobodovic kulturní úderka. Letos jsem se hodně těšil na Audio Bullys, ale nakonec mě daleko víc dostaly zlámané beaty, které vrstvili Dj Aphrodite nebo Pendulum. Jistotou pak byl DJ Afrika Islam, jehož set obsahující The Doors či Eurythmics ráno opět pobavil.

Česká televize představila svou novou grafickou výbavu. Hovoří se o ní už pár měsíců a chvíli to vypadalo, že odboráři jejímu spuštění snad i zabrání. Zřejmě chtěli protlačit vlastní návrh s velkým písmenem O, po kterém by rotoval přenosový vůz. Naštěstí se tak nestalo. Za sebe musím říct, že logo i další grafické propojovací motivy se mi líbí. Jsem zvědavý na jejich ostré vpuštění na obrazovku. Nakolik budou funkční a nakolik přenesou celou Českou televizi do nového digitálního mediálního prostoru však ukáže až čas.

Reklama

Kolegyni přišel e-mail varující před novou zákaznickou akcí společnosti ČEZ. Neváhala a zavolala na její informační linku, aby zjistila, jak se věci mají. Telefonní operátorka obsah zprávy potvrdila. O co jde? Před nedávnem ČEZ svým odběratelům rozeslal zdarma oranžovou informační brožůrku. Někdo si ji prolistoval, většina hodila do koše. Nyní se ukázalo, že její součástí bylo automatické převedení adresáta do zákaznického účtu komfort. Cena za tuto nevyžádanou akci je zhruba 150 Kč ročně. Není to velká částka. Ale při vědomí počtu zákazníků a hospodářského výsledku je to přinejmenším zarážející postup. A co ČEZ za tento poplatek ve stručnosti nabízí? Pokud budete mít potřebu něco si s touto společností vyříkat, nebude vám za to nic účtovat. Kolegyně se nechala převézt zpět do účtu standard. Zatím je tato služba bezplatná.

Léto v novinářském světě znamená umrtvení všech zajímavých příloh a zavedení stále stejných rubrik se stále stejným obsahem, které snad mohou zajímat pouze samotné šéfredaktory. MF DNES se například rozhodla zvednout svůj prodej sérií příloh. Po jistě hloubkovém rozboru na téma studně, přišli tento týden na řadu slimáci a vši. Každý den tak poslouchám několikrát za den reklamu na noviny lákající ne na zpravodajství, investigativní žurnalistiku, politické rozhovory a rozbory, ale na způsob likvidace cizopasníků. Jediné vydání, které prozatím zůstává čisté je sobotní. To jediné mi ještě stojí za koupi. Ještě, že už je léto u konce.