Reklama
 
Blog | Petr Balada

Šokující odhalení Českých drah

Čím déle jezdím vlakem, tím méně rozumím politice Českých drah (ČD). Už je mi jasné, že je to podnik, který provozuje služby především sám pro sebe a své zaměstnance. Po poučné přednášce jednoho z průvodčích také vím, že není důležité, jak budeme jako cestující přepraveni, ale že vůbec budeme. Moudrost jeho slov jsem si několikrát měl tu čest ověřit. Například, když vychvalovaný City Elephant zkolaboval ještě před cílem své cesty a musel být přivolán odtah. Ale teď už jsem klidný. Může za to zjištění ze sobotní inzertní přílohy v MF DNES.

Než se dostanu k jejímu obsahu, nedá mi to, poukázat na formu. Ona příloha má dvě strany. Jednu celostátní se sloupkem generálního ředitele ČD a druhou krajskou, která je předmětem i mého zájmu. Sloupek pro ni napsal hejtman Pardubického kraje Radko Martínek, který si s ČD skvěle rozumí od doby, kdy spolurozhodl o nepovolení vstupu konkurence na koleje. Ve svém příspěvku se vyjadřuje k organizování veřejné dopravy na Pardubicku. Vážně si myslí, že je to vhodné místo? Nebo snad za ten novinový prostor ČD nezaplatila? A mohl bych napsat příspěvek do příští inzertní přílohy?

Nechme sloupek sloupkem. Důležitější je titulní článek s nadpisem Odjezdy se dobře pamatují. Jeden z podtitulků nese sdělení Jízdenka na vlak platí celý den a uvozuje odstavec, který pootočil mé mínění o počínání ČD. Po jeho přečtení mně došlo, že problémem je provozní nevědomost drážního vedení. Podle textu totiž až nyní přišlo na možnost použít zakoupenou jízdenku i na druhý vlak ve stejném směru, pokud vám ten první ujede. Kdyby opravdu vlakem jezdili, věděli by to dávno. Co by ale potom psali na druhou inzertní stranu, že? A co kdyby pak doopravdy museli snížit finance na propagaci?

Reklama